Vinogalerie Blog

Tomáš bloguje

Vinogalerie

Investice do vína

Investice do vína je velmi složitá a těžce předvídatelná věc. Investice do tuzemských vín je v soukromém sektoru takřka nemožná. Rychlé zhodnoceni vína, jako produktu, je teoreticky možné u ročníků, kdy případná výhra, či umístění ve vinařských soutěžích víno posune výše v poptávce, ale s nejistým výsledkem. Případné vítězství vína či vinařství má spíše marketingový charakter, ale je zároveň jistým ukazatelem kvality (jedná-li se o prestižní výstavu), pro konečného spotřebitele.

Zhodnocení vína archivací je také jedna z možností, ale ne všechna vína k archivaci vhodná jsou. Vína, u kterých je žádoucí zachování svěžesti a „mladistvého charakteru“ naopak archivací hodnotu ztrácí. Vína, která archivací na hodnotě nabývají, musí už před uložením splňovat určitá kritéria, zejména poměr kyselin atp. Zkušení vinaři a sommelieři jsou schopni určit, které víno potřebuje „ležet“ a jak dlouho, zda-li a o kolik stoupne hodnota vína však ovlivňuje více faktorů. Poptávka je především po dobrých ročnících, nebo věhlasných oblastech a moderních odrůdách.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *